Träning inför WHHM

Löpningen har funnits i mitt liv sedan jag var 10-11 år och spelade fotboll, redan då tog jag initiativet och lade till egen löpning några gånger i veckan för att få bättre konditon. Under en period i livet så ägnade jag mig i stort sätt bara till löpning, då sprang jag en hel del  lopp tillsammans med en kompis, det blev mest 5km lopp och några få millopp. När jag började med Paleo och lågkolhydratkost så märkte jag hur mycket mer uthållig jag blev, jag fick sån kraft och energi att jag enkelt kunde springa 15 km utan att bli helt trött, och känna att jag fortfarande hade mer att ge. Så kom tankarna på hur det skulle vara att springa en halvmara, bara att jag känner att jag kan klara av det nu. I ett år funderade jag, och nu har jag anmält mig till Womens Health Half Marathon den 23/3 i år.

Löpningen har tyvärr inte blivit prioriterad under vintern, för jag tycker det är så kul att träna Crossfit. men jag vet att Crossfit-träningen kommer att hjälpa mig, på det sättet att styrkan gör att jag kommer att hålla och  inte gå sönder under loppet, den ger mig också starka benmuskler som jag behöver, och flås. Men idag fick jag i alla fall  till ett långpass med min trogna träningskompis Texas. Dagens pass blev 16 km blandad terräng

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *