På rätt spår efter sommaren

Sommaren är underbar, vi har semester, med sol, bad och resor, vi upplever och njuter, Vi lämnar våra vanliga vardagsrutiner, både när det gäller matvanor och träning. Vi laddar batterierna inför hösten och det är nödvändigt för att orka med den stressiga vardagen som väntar. När semestern är slut, man återgår till jobbet eller skolan, och vill tillbaka till vardagsrutiner man hade innan semestern. Men hur ska man återgå till bra matvanor och träning, och bryta semestermönstret. På något sätt så kan det vara lite svårt, även fast man vet hur himla bra man mår när kroppen får rätt näring som vi blir staka och pigga av, och hur träningen fyller oss med energi och styrka att ta alla utmaningar som kommer i vår väg. Jag ska dela med mig av mina bästa tips.

  • Bestäm dig här och nu. Det kommer inte bli lättare imorgon eller på måndag
  • Gör en plan, sätt upp mål. Kost och träningsmål
  • Låt en dag i veckan vara din godisdag, när suget kommer så vet du att på tex lördag, då får jag äta det jag är sugen på, men utan att frossa, akta dig för att släppa tyglarna helt, du kommer bli så sockerbakis och kroppen (hjärnan) kommer lura dig att fortsätta 🙂
  • Enkelhet. Enkel mat som går fort att göra. Matlådor. Enkel träning som går fort och är effektiv, som du hinner med
  • Kickstarta, följ mitt 6-dagarsprogram, till punkt och pricka, så kommer du på rätt spår

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *